صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم برادران گریمزبی ( The Brothers Grimsby )

نقد و بررسی فیلم برادران گریمزبی ( The Brothers Grimsby )

upcoming mov040

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

ساشا بارون کوهن کمدین سرشناس بریتانیایی که با فیلم « بورات » برای بیشتر علاقه مندان به سینما شناخته شد، بازیگر نقش اصلی فیلم می باشد. مارک استرانگ هم که در سالهای اخیر بسیار پرکار بوده و در آثار اکشنی از جمله « کینگزمن » حضور داشته، دیگر بازیگر فیلم است. ربل ویلسون، کمدین نه چندان مودب استرالیایی هم در فیلم حضور دارد. همسرِ ساشا بارون کوهن یعنی ایسلا فیشر و پنه لوپه کروز را هم می توانید در فیلم پیدا کنید.

داستان فیلم درباره چیست ؟

نوبی ( ساشا بارون کوهن ) مردی از طبقه پایین جامعه می باشد که به هرآنچه که در زندگی اش می خواسته دست یافته است. او دارای 11 فرزند می باشد و زندگی شادی را پشت سر می گذارد. تنها مسئله ای که نوبی را آزار می دهد، فقدان برادر کوچکترش سباستین ( مارک استرانگ ) است که از دوران کودکی دیگر او را ندیده. اما پس از 28 سال نوبی موفق می شود برادرش را پیدا کند؛ برادری که حالا عضو سازمان MI6 است و…

کارگردان کیست ؟        

لوئیز لتریر که سازنده آثار اکشن مشهوری از جمله « ترانسپورتر » و « نبرد تایتان ها » بوده است. آخرین فیلم به اکران در آمده از لتریر ، « حالا میتونی منو ببینی » نام داشت که تریلر خوش ساختی بود.

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2016/03/phoca_thumb_l_1-9a1.jpg

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

حضور ساشا بارون کوهن به تنهایی می تواند این پیام را به خانواده ها منتقل نماید که فیلم قرار نیست مناسب افراد کم سن و سال باشد.

نکات مثبت فیلم ؟

« برادران گریمزبی » شوخی های پی در پی دارد و یک لحظه از حرکت نمی ایستد. در میان انبوه شوخی های فیلم، چندتایی واقعا می گیرند و جذاب هستند اما اغلبشان هم از دست رفته اند.

فارغ از اینکه بارون کوهن در سالهای اخیر چه نقش هایی خلق کرده و چه شخصیتی دارد، باید قبول کرد که وی یکی از توانمندترین کمدین های حال حاضر جهان می باشد. بارون کوهن بازیگر با استعدادی هست و در « برادران گریزمبی » نیز به خوبی توانسته شوخی های فیلم را اجرا نماید؛ با این توضیح که شاید اغلب آنها فقط یک شوخی معمولی باشند و در حالت معمول کسی را نخنداند، اما کوهن از پس آنها برآمده است.

نکات منفی فیلم ؟

تم جاسوسی داستان سر و ته مشخصی ندارد. در مجموع خیلی نباید به MI6 و جاسوس و این قضایا در فیلم توجه کرد چون کارکردی ندارند.

شوخی های فیلم گاهی بطور غیرمنتظره ای منزجر کننده می شوند. بعضی از این شوخی ها کمتر در آثار دیگر مشاهده شده است. به عنوان مثال در سکانس فیل ها، زیاده روی بسیاری صورت گرفته که بجای به خنده انداختن مخاطب، حال او را منقلب می نماید.

برخی از شوخی های فیلم هم چندان محترم نیستند. شوخی های مربوط به مبتلایان به بیماران ایدز ، شاید شوخی نباشد که بتواند مخاطب را به خنده وا دارد.

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2016/03/phoca_thumb_l_2-ddb.jpg

حرف آخر :

« برادران گریزمبی » سراسر شوخی است و می تواند بهرحال لبخند را به لبان مخاطب بیاورد.جدیدترین فیلم ساشا بارون کوهن مانند همیشه با شوخی های پی در پی خواهد توانست مخاطب خودش را پیدا کند. اما سوال اینجاست که حد و مرز شوخی تا چه حد می تواند پیش برود؟ آیا شوخی با هر وضعیتی می تواند صرفا خنده ایجاد کند ؟ پاسخ سوال را فقط مخاطب « برادران گریزمبی » می تواند پاسخ بگوید.

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به کانال رسمی مووی مگ در تلگرام بپیوندید!

 

the brothers grim5

برادران گریمزبی (The Brothers Grimsby)

کارگردان : Louis Leterrier

فیلمنامه : Sacha Baron Cohen ، Phil Johnston

بازیگران :

sacha Baron Cohen… Nobby

Rebel Wilson…Dawn Grobham

Mark Strong… Sebastian

Isla Fisher…Jodie Figgis

و…

ژانر : کمدی

رده سنی : R ( مناسب برای افراد بالای 17 سال)

زمان : 83 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها